Antanas Juknevičius automobilių sporto entuziastams siejasi ne tik su greičiu ir pozityvumu, tačiau ir neblėstančiu ryžtu bei užsispyrimu. Nors ilgus metus greičiausias Baltijos šalių lenktynininkas Dakare važiuodavo senutėliais ar savadarbiais bolidais, tačiau finišą pasiekdavo visuomet.

O kaip vieną esminių sėkmingų finišų priežasčių įvardija kruopščią automobilio priežiūrą. A. Juknevičius, tapęs skandinaviškos kokybės priežiūros priemonių „AZO Auto“ veidu, visą gyvenimą produkto kokybę vertino labiau nei kainą ir paaiškina, kodėl automobilio priežiūrai taupyti nevalia.

Automobilių sporte, kaip ir kitose techninėse sporto šakose – rezultatą lemia detalės. Tinkamai nenuvalytas langas gali reikšti nepamatytą kliūtį, neišplautas variklio elementas – komponento gedimą, o viso to pataisymo kaina – dešimtys tūkstančių eurų. Sutaupęs keletą eurų rinkdamasis produktą priežiūrai tikrai nesidžiaugsi kuomet finišas vienose didžiausių pasaulio varžybų nebus pasiektas, o dalys ar mechanizmai reikalaus perrinkimo ar remonto, automobilių sporte taip pat matuojamų tūkstančiais eurų. Daugiau nei 20 metų automobilių pasaulyje besisukantis Antanas Juknevičius tokiais pat kriterijais švaros procesams bei produktų kokybei vadovaujasi ne tik trasoje, bet ir kasdieniniame gyvenime.

„Išsaugoti produktą ar net prailginti jo galiojimo terminą galima tik renkantis patikimas ir kokybiškas priežiūros priemones. Įsivaizduokite, jog ilgą laiką neplaunate automobilio ratlankių ar naudojate netinkamas priemones – atrodo, juk tai tik išvaizdos ar prestižo reikalas. Tačiau visi tie nešvarumai jums važiuojant persikelia nuo ratlankio vidinės pusės gilyn – ant stabdžių disko, tarp kaladėlių, ant stabdžių skysčio žarnelės ir t.t. susidaro trintis, korozija – tokiu automobiliu važinėjant ilgą laiką padidėja stabdymo kelias, o tai jau – rimtas pavojus“, – mintimis dalijasi Antanas Juknevičius. „Ta pati taisyklė galioja ir priekinio stiklo bei kitų langų valymui – pavasario ir rudens periodais važiuosi aklai dėl nuolatinio purvo, vasarą kentėsi nuo vabzdžių.“

Patyręs lenktynininkas pasakoja, kad jei dėl padidėjusio gyvenimo tempo ne visada turime laiko užsukti į plovyklą ar auto servisą, visuomet galima namuose ar sodyboje, negaištant daug laiko, pasinaudoti bekontakčiam plovimui pritaikytomis automobilių priežiūros priemonėmis – ratlankių, variklio valikliais, vabzdžius atitirpinančiais produktais.

Taip pat nesudėtinga ir patiems pasipildyti automobilio skysčių rezervus – aušinimo skysčio, langų apiplovimo skysčio ir t.t. Tiesa, tokiu atveju A. Juknevičius rekomenduoja papildomai paaukoti keletą minučių skaitant produkto sudėtį – kai kuriuose Lietuvoje parduodamuose skysčiuose dar vis aptinkami nuodingi elementai – metanolis langų skystyje, arba druskos tirpalas aušinimo skystyje. Natūraliai pigiausiuose gaminiuose naudojamų kenksmingų medžiagų patekimas į jūsų automobilio sistemas ir ant kėbulo gali reikšti, jog ne tik nesutaupėte, tačiau jūsų laukia keliaženklė remonto darbų suma.

„Į kainą, renkantis tokias priemones, reikėtų žiūrėti toliaregiškai – kiek vėliau kainuos pakeisti nuo druskų surūdijusį radiatorių ir jo sistemas, kiek kainuos naujos apdailos detalės, nauji valytuvai, žibintai ir t.t. Vien skaičiuojant preliminariai, pavyzdžiui, aušinimo sistemos remontas gali kainuoti šimtus eurų, o naujas radiatorius – nuo 100 iki 300 eurų. Produktas, kurio kokybė remiasi naujosiomis technologijomis ir ilgamete patirtimi, galbūt, nebus pats pigiausias iš lentynoje esančių, tačiau būtent kokybiškas produktas apsaugos variklio aliuminio detales, stabdys koroziją, nepažeis dažų, lako ir t.t.“, – paaiškina sportininkas.

Pagal naujausius ES standartus, gaminant stiklo ploviklius rekomenduojama naudoti aukštos kokybės denatūruotą etanolį, jis turėtų būti draugiškas aplinkai, biologiškai suyrantis. Tačiau į rinką su skandinaviškos kokybės priežiūros priemonėmis atkeliaujančio „AZO Auto“ prekės ženklo direktorius Žilvinas Ravinskas tikina, kad mūsų šalyje prekybininkai ir gamintojai vis dar bando taupyti kokybės prasme, taip vartotojams pakišdami kiaulę.

„Tyrimų duomenimis apie 50 proc. rinkos žaidėjų nežino, kas yra jų gaminiuose arba tiesmukiškai meluoja savo pirkėjams – laboratorijose buvo įrodyta, kad sudėtyje yra nerekomenduojamų produktų – metanolio, druskų“, – teigia Ž. Ravinskas. „Švedijoje mūsų partnerio gamyklose gaminamuose stiklų plovikliuose naudojamas tik itin kruopščiai patikrintos medžiagos: denatūruotas etanolis, o aušinimo skysčius gaminame organinių rūgščių pagrindu ir kontroliuojame visą gamybos procesą nuo-iki. Todėl natūralu, kad mūsų produkciją rekomenduoja geriausieji.“

Šaltinis: Delfi.lt